Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

گوگل خط‌مشی‌های جدیدی برای تبلیغات رمزنگاری تعیین کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل از به‌روزرسانیِ سیاست‌های محصولات مالی و خدمات خود خبر داده که شاملِ تنظیم سیاست این غول فناوری در زمینه تبلیغات ارزهای رمزنگاری نیز می‌شود.

در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه توسط این مجموعه منتشر شد، گوگل گفت که از اوایل 3 آگوست، تبلیغ‌دهندگانی که ارزهای رمزنگاری‌شده و کیف پول‌های ایالات متحده را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند محصولات و خدمات‌شان را تبلیغ کنند.

غول فناوری در ادامه توضیح داد که چطور تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برای تبلیغ اعتبار لازم را کسب کنند. آن‌ها ابتدا باید در شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) به‌عنوان یک تجارت خدمات پولی، و حداقل با یک ایالت به عنوان انتقال دهنده پول، ثبت نام کنند. در غیر این صورت، تبلیغ کنندگان می‌توانند «یک نهاد بانکی فدرال یا ایالتی بانکی» باشند.

علاوه بر این، گوگل خاطرنشان كرد كه تبلیغ كنندگان باید تمام الزامات قانونی مربوطه، از جمله قوانین ایالتی، محلی و فدرال را داشته باشند و همچنین باید «اطمینان حاصل كنند كه تبلیغات و صفحه‌های اصلی آن‌ها با تمام خط‌‌مشی‌های “Google Ads” مطابقت داشته باشد».

این شرکت توضیح داد: «کلیه گواهینامه‌های قبلی مبادله ارز رمزنگاری‌شده در 3 آگوست 2021 لغو می‌شود. هنگامی‌که فرم درخواست در 8 ژوئیه 2021 منتشر شود، تبلیغ‌کنندگان باید مبادلات ارز رمزپایه و صدور گواهینامه کیف پول را با Google درخواست کنند.

علاوه‌براین، تبلیغ‌دهندگان باید از طریق فرم درخواست که از 8 ژوئیه در دسترس خواهد بود، «گواهینامه مبادله ارز و کیف پول کریپتوکارنسی جدید را با Google درخواست کنند. گواهینامه‌های مبادله ارز رمزنگاری‌شده در 3 آگوست لغو می‌شوند.»

در همین حال، گوگل توضیح داده که برخی از تبلیغات مجاز نیستند. «پیش‌فروش ICO یا پیشنهادات عمومی، وام ارز رمزنگاری‌شده، پیشنهادات اولیه DEX، استخر نقدینگی ، تأیید ارز رمزنگاری‌شده مشهور، کیف پول غیرحضوری، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز غیرقانونی، سیگنال‌های معاملاتی ارز رمزنگاری شده، مشاوره سرمایه‌گذاری ارز رمزنگاری‌شده و غیره» چند نمونه از این تبلیغات غیرمجاز است.

گوگل همچنین نوشته است: «به عنوان یک یادآوری، ما انتظار داریم که همه تبلیغ‌کنندگان قوانین محلی را برای هر منطقه‌ای که تبلیغات آن‌ها هدف قرار می‌دهد، رعایت کنند. این خط مشی در سطح جهانی برای همه حساب‌هایی که این محصولات مالی را تبلیغ می‌کنند اعمال خواهد شد.»

گوگل قبلا تبلیغات رمزنگاری را ممنوع کرده بود

در مارس 2018، موتور جستجو پس از اعلامیه فیس‌بوک در اوایل سال، اعلام کرد که دیگر تبلیغات رمزنگاری در موتور جستجوی آن مجاز نیست. با این حال، در سپتامبر 2018، گوگل موضع خود را در مورد مبادلات رمزنگاری نرم‌تر کرد و به آن‌ها اجازه داد تا به عنوان تبلیغات تاییدشده در سایت برای بازارهای ایالات متحده و ژاپن شناخته شوند. مدت‌هاست که منتقدان گوگل را به عدم مدیریت مناسب تقلب در تبلیغات مرتبط با ارزهای رمزپایه متهم می‌کنند.

در آوریل 2020، یوتیوب، یکی از شرکت‌های گوگل، به دلیل آن‌که اجازه بازاریابی کلاهبرداری ارزهای رمزپایه‌ای را داده بود، مورد شکایت قرار گرفت.

انتظار می‌رود که سیاست جدید گوگل کمک کند که کلاهبرداری‌ها و پروژه های رمزنگاری را، در پی استفاده از پلتفرم غول فناوری کاهش دهد.

منبع: bitcoinist.com

نمایش نظراتبستن نظرات

ارسال دیدگاه